Att hinna eller inte hinna till Sunset Beach

Kommer ni ihåg tiden när man hade EN chans att se ett teveprogram, och ingen mer.
Missade du det så fick du hoppas på att det skulle gå i repris för att man skulle kunna se det.
När jag gick i åttan följde jag och mina vänner Sunset Beach slaviskt (jag vet, en jäkla skitsåpa, men i den åldern älskade jag det). Eftersom jag åkte buss hem från skolan och programmet började samma tid som jag kom hem så var spänningen stor om jag skulle hinna se de första minutrarna eller inte. Om bussen var försenad så satt jag på nålar och rusade från busshållplatsen hem för att hinna.
Det fanns en tjusning med att hinna hem till ett teveprogram. Jag saknar det lite, idag kan du missa allt och ändå få möjlighet att se det senare. Många kanaler visar ju även sina program på nätet, och genom viasat och andra bolag kan du se och pausa dina program när du vill. Icke att förglömma är ju all olaglig nedladdning av såväl teveserier som filmer.
Inte som på den gamla goda tiden när man febrilt letade genom huset efter ett VHS-band som var tomt så att man kunde spela in programmen. Allt är så enkelt och så bekvämt nu, och jag saknar faktiskt det obekväma på ett konstigt sätt. Egentligen borde jag vara glad över att aldrig behöva passa tider framför teven för att hinna med att se de program som jag följer. Men som sagt det var en tjusning med att HINNA hem till ett teveprogram.

Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Emilia

Ja, jag antog väl att det var nått sånt när jag kommit en bit in i registreringen :) Fattade inte ett skit först :P haha..

2008-09-05 @ 14:32:46
URL: http://mumsrumpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0