Fakta om Hannahs och min Turkiet-resa!!!

gfh

Med förhoppning om att några av er flitiga bloggläsare där ute håller på och dör av nyfikenhet om vad som hände under min och Hannahs resa, så kommer här en snabbgenomgång:

Under Turkietresan hände detta:
  • Hannah blev på ALLVAR friad till av en turk vid namn Alladin. Hon skrek rätt ut på svenska: NEJ NEJ NEJ!
  • På grund av värmen (det var mellan 45-50 grader i skuggan!!!!), så har jag för första gången i mitt liv sovit siesta varje dag i en hel vecka.
  • Vi lärde ett par grabbar på en restaurant den svenska Kristian Luuk-klassikern : Arga leken. Jag lovar er, de turkarna hade stenansikten! Jag kunde omöjligt vinna!!!
  • Vi fick information från Sverige om att Hannahs katt Skruttis som hon haft i ett år, inte alls är någon söt liten honkatt som Hannah trott. Det visade sig att hon var en kille. Detta orsakade flera skrattanfall.
  • Vi mötte den mänskliga versionen av hackspetten i Kalle Anka. (Ni vet han som är med i julavsnittet, som är överallt konstant och säger : Barabapparabirapp.)
  • Jag utnämnde Hannah till mästaren av kortspelet Chicago. Det blev många omgångar på balkongen!
  • Vi förlorade varsin badhandduk på stranden. Men det var också det enda som försvann för oss!
  • Vi insåg att man inte får kasta toapapper i toaletterna på massa ställen i Turkiet. Istället ska man lägga pappret man användt i en papperskorg bredvid. Kulturkrock!
  • Vi fick se en Jack Sparrow -look-a-like som var så lik Johhny Depps rollkaraktär att vi nästan trodde att det var han. Hannah dreglade mycket den kvällen...
  • Jag insåg (Hannah hade redan insett det förra gången hon var i Alanya), att folk i Turkiet kör som galningar! Det går snabbt och det ska tutas och köras på ställen man inte får köra på. Dessutom hade ingen vi såg hjälm på sig när de åkte vespor eller motorcyklar, inte ens barnen!
  • Vi gick över halva stan när vi skulle käka på Burger King en kväll, för att senare upptäcka att vi hade ett BK 100 meter från vårat hotell....

Kommentarer
Postat av: Giulia

alanya är bäst !! :P

2008-08-21 @ 22:04:46
URL: http://giuly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0