Min Lovisossa!



Innan jag var Emmelisan så var jag Emmelajsa, och på bilden ovanför ser ni min Lovisossa.
Även kallad Lovisa.
Hon är min äldsta vän och fortfarande en av de bästa i hela världen.
En helt underbar person som har varit med från allra första början,
eller ja sedan vi var 6 år gamla i alla fall.
Vi har gått igenom det mesta tillsammans kärleksbekymmer, sorger,
lycka och allt som hör till livet.

Vi har lekt häxor i hennes lekstuga, vi har byggt kojor i varenda vrå på vår hemort.
Vi drack vår första droppe alkohol tillsammans och vi har räddat kompisar i nöd.
Vi har skrivit rap-låtar, haft en eget hemligt språk, tyckt att vi har varit ballast i världen,
och druckit oboy tills vi storknat.
Vi har skrivit och ritat serier tillsammans, vi sjöng för gamlingar tillsammans.
Vi har klätt ut oss till tanter, förstört hennes mammas trädgård
(inte på flit, vi visste bara
inte att hon ville att hennes blommor skulle vara hela...)
och skrattat "gubbskrattet".
Vi har fjantat oss, varit allvarliga och haft en jäkla massa roligt tillsammans.

Och för det så har hon alltid en av de största platserna i mitt hjärta.
Och i kväll kommer hon hit!!! Fy sjutton vad skoj det ska bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0