The words of Lasse.



Min idol, Lars Winnerbäck
är en jäkla mästare på att skriva låtar.
Den här är från hans skiva "Vatten under broarna" som kom för några år sedan.
Texten är genial tycker jag, men jag valde bara ut en del av den att publicera här.
Lägg märke till sista stycket, ganska uppenbart vad han menar eller hur? Haha.


Stackars hon som flyter med

som aldrig lärde sig ta sats
Hon som ägna all sin tid åt nåt hon inte ville bli
för det var bara där det fanns en plats

Stackars den som inte bryr sig
Stackars dom som aldrig tyr sig till andra än sig själva
och stackars fåglarna i bur

Och stackars dom som stänger in sig
hundra dagar utan heder
Ja stackars dom som lever så
stackars dom som tittar på
hur märkligt kan man må?

Kommentarer
Postat av: Emilia

Jag håller på att spela sönder "Som jag hade dig förut". Lars är underbar! Kul att du är tillbaka i bloggvärlden igen! Hoppas allt har gått kanonbra med flytten!

2008-07-25 @ 22:42:28
URL: http://mumsrumpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0