Sovrummet kokar...

Jag menar inte att klaga på det underbara vädret vi har just nu, men fy fabian vad det är svårt att sova när det är kokhett. Vi har fläkten på i sovrummet och fönstret på glänt, bara påslakan som täcken och ändå så är det PÖTTHETT som vi säger i Värmland. Pust. Därför bävar jag för att gå och lägga mig nu, för jag vet att jag kommer ligga där och vrida och vända på mig i flera timmar innan kroppen till slut somnar av ren utmattning.

Tobbe den lycklige saten har en förmåga att alltid kunna sova.
Vart som helst, när som helst. Han bara somnar. Jag är sååå avundsjuk på honom ibland...

Kommentarer
Postat av: kenneth

"Pötthett"...det skulle bli på västmanländska :::Du vet: "potta och hett".... >(Nattkärl)Hett i pottan, alltså baklänges..= Eller "kissnödig" på... Svenska ! (Flabb)

kenneth

2008-06-03 @ 23:12:20
Postat av: Linda

Hej! Va riktigt skönt å ta första badet idag :D. Jepp är från Karlstad, eller ja Deje ursprungligen men nu bor jag ju i Karlstad. du med?

2008-06-04 @ 01:57:02
URL: http://lindajungara.blogg.se/
Postat av: Alisa

Jag vet precis vad du menar, vi går igenom samma sak här. Det rinner ur mig, jag kan rekommendera att du tar en handduk och blöter ned den med kallt vatten och drar över den över hela kroppen, effekten av det kalla på kroppen och fläkten blir underbart kallt!

2008-06-04 @ 04:50:19
URL: http://alisagonzalez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0