UPPDATE!



Här kommer lite bilder från Rigaresan! De är klickbara så ni kan se dem i större format! Det har varit alldeles underbart att vara borta några dagar med Tobbe! Vi har ätit gott, myst och mått underbart.

Noteringar under Rigaresan:
  • Alla kvinnor jag mötte i Lettland luktade precis likadant, som om de alla använde samma parfym. Dock fick jag aldrig utrett vilken sort de använde.
  • Jag är fullt kapabel att bli sjösjuk. Sista natten på båten så blåste det supermycket och båten gungade sjukt mycket. Jag klarade mig dock från att kräkas, men jäklar vad illa jag mådde. Och jag ska tala om för er att fortfarande 12 timmar efter jag gått av båten så svajar allt framför mig. Helt kocko.
  • Ingen av de personer vi försökte prata med i Riga för tex vägbeskrivningar o dyl kunde prata engelska.
  • Tobbe och jag är inte gjorda för att gå på fina restauranger. Det kändes som om vi var helt ute och cyklade. Vi hade nästan inga lösa pengar med oss, och vi insåg snabbt att det skulle behövas betalas dricks till kyparen. Eftersom vi bara hade Tobbes visakort och kyparen inte kunde ta ut dricks på det, så fick vi ge honom grymt mycket i form av Latvi-sedlar. Den kyparen fick bra mycket mer än 10% kan jag tala om.... Haha.
  • Lettlands populäraste öl är inte direkt god.
  • När jag just gett bort mitt enda skavsårsplåster så dröjde det inte många minuter förrän jag hade foten full i blåsor. OBS: GE ALDRIG bort era sista skavsårsplåster. Ni kommer ångra det!

Kommentarer
Postat av: Sofia K

Många fina kort, vilka fina byggnader!

2008-06-11 @ 22:45:09
URL: http://sofiakpa.blogg.se/
Postat av: Emilia

Haha, det verkar ju som ni har haft det supermysigt! Välkomna hem igen :)

2008-06-12 @ 19:18:05
URL: http://mumsrumpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0