Det sista tåget har gått

t

Det är lördagkväll och jag sitter för första gången på huuuuuur länge som helst helt själv en lördagkväll.
"Är det inte skönt?" frågade Hannah mig förut när vi pratade på telefon. Och ja det skulle det ju kunna vara, att få ta tid för sig själv och allt sådant där. Men nej, det är inte skönt. Jag känner mig ensam och deppig. Jag tror att det handlar mycket om att jag är ensam 4 kvällar i veckan redan som det är, och när helgen då kommer är jag van vid att ha folk runt mig. Jag behöver ha folk runt mig också, inte varje dag såklart, ibland är det hur skönt som helst att få vara ensam. Men det räcker med veckodagarna. Jag behöver något annat idag.
Ringde till mamma förut och pratade bort några minuter, hon föreslog att jag skulle ta ett tåg ned till henne och pappa, men självklart så gick det sista tåget vid 4 på eftermiddagen. Kommunaltrafiken är usel på helgerna här...

Så nu sitter jag här och försöker fördriva tiden framtills att jag blir så trött att jag kan gå och lägga mig.
För i morgon är det söndag, och då ska jag hem till mamma och pappa. Det ska bli farsdagsfirande och jag ska även fira min lillebror som fyllde 21 förra helgen. Det blir bättre det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0