Ett elakt internet

SVTs bästa program enligt mig är Debatt. Jag tycker verkligen att det är riktigt intressant att få höra allas åsikter och höra hur de lägger fram dem på bästa sätt. Dessutom är det oftast väldigt bra ämnen som debatteras! I torsdags pratade de bland annat om nätmobbning. Alex Shulman var där eftersom många kallar honom en av nätmobbarna. Jag håller till 100% med en av damerna som var med som menade på att om det man skriver i taskiga kommentarer på nätet ska man också kunna säga öga mot öga till den personen. Det är så lätt att klicka iväg en riktigt elak kommentar eller ett riktigt elakt blogginlägg, men oftast kan inte de personerna stå för de de sagt om de skulle konfronteras med personen. Så jag tycker också så, tänk efter innan du skickar en elak kommentar, tänk på om du skulle kunna säga det om du träffade personen öga mot öga.

Internet har gjort det väldigt enkelt att vara elak utan att behöva stå för det.
Är det ett sådant samhälle vi vill ha? Kom ihåg att det sitter en MÄNNISKA bakom varje blogginlägg eller artikel. Det är inte robotar som skakar av sig elakheter hur lätt som helst. Jag tycker vi alla borde tänka mer på vad vad skriver och verkligen tänka på om vi kan stå för det eller ej.

Kommentarer
Postat av: pelle

Nu ska jag vara så där tråkig och inte kommentera din blogg, utan din blogg istället. Skitcoolt det där med stjärnor i menyn! Snyggt!

2008-11-17 @ 19:28:53
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Sandra

Svar: Jo, den verkar vara ny :) måste smaka den!

2008-11-17 @ 20:29:26
URL: http://jiggly.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sv:IKEA,inköpta idag- 5 kr stycket- supersöta! =)

2008-11-17 @ 20:54:45
Postat av: Carita

Du har helt rätt. Folk tycker att det är såå mycket lättare att vara elak bakom en skärm liksom, men det sårar ju lika mycket! Suck, att folk inte fattar. hugs ;* <3

2008-11-17 @ 21:44:13
URL: http://minicookie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0