Calista Flockheart var före sin tid...

Kommer ni ihåg i slutet av 90-talet när Ally McBeal började sändas?f
Det var ett himla rabalder i pressen om Calista Flockhearts vikt.
Det pratades huuur mycket som helst om hur smal hon var.
Nu känns det som om Calista bara var före sin tid. För vem reagerar i dag? Kolla på brudarna i Desperate Housewives och Gossip Girl och nya Beverly Hills.
Det dumma med detta nya ideal är att ju mer vi ser det, desto mer vanligt blir det. Vi vänjer vår hjärna med att se dessa trådsmala kvinnor överallt... Som jag skrev i inlägget nedan så tycker jag att vi ska fram med mångfalden! Jag klankar inte ned på smala kvinnor, jag tycker de är lika vackra som de större. Men jag tycker inte att man ska svälta sig för att passa in, och det verkar tyvärr många göra idag. Vi föds med olika gener och förutsättningar, ta vara på dem och var precis så speciell som DU är! Vi är vackra precis som vi är och att försöka passa in i något sjukt ideal gör oss bara osynliga och tråkiga. Framhäv det du har istället! Det tänker jag göra!

Kommentarer
Postat av: Linda

gud va sjukt, ja har inte ens tänkt i dem banorna men du har så rätt!!!



(jag antar att du tittade på brothers and sisters igår? typ min favortiserie!!!!)

2008-10-08 @ 07:32:43
URL: http://boje.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0