En lista över hushållet!

Alisa utmanade mig att svara på följande frågor om mina och Tobbes hushållssysslor!

1. Vem tvättar?
Det gör vi alltid tillsammans, och annars så börjar en utav oss tvätta och den andre gör färdigt.
2. Vem diskar? Det är nog väldigt jämnt fördelat, vissa veckor gör jag det mer och andra veckor gör han det mer.
3. Vem dammsugar & skurar? Han dammsuger oftare än mig, och skurningen är nog jämnt fördelat.
4. Vem dammtorkar? Jag, eftersom han dammsuger, det går snabbare när vi hjälps åt på det viset.
5. Vem tar hand om uppsättning av hyllor osv? Ja när vi väl sätter upp hyllor så hjälps vi nog åt för att se så att det blir rakt.
6. Vem sköter om bilen osv? Eftersom bilen är Tobbes så är det hans ansvar:)
7. Vem stryker kläderna? Haha, vi har alldeles NYSS införskaffat strykjärn och strykbräda och hittils har Tobbe strykit två par gardiner och jag har inte gått i närheten av den.
8. Vem rengör avlopp osv? Det gör jag. Jag har nog lite lättare för det än Tobbs. Men när vi flyttade från K-d så tog han faktiskt avloppet när vi flyttstädade.
9. Vem storhandlar? Varje måndag åker vi och handlar tillsammans.
10. Vem kastar grovsopor, tidningar osv? Hjälp, här får jag villigt erkänna att Tobbsen är mycket mer duktig än jag.

Kommentarer
Postat av: henriette

hihii... seems like Tobbe är mer husmor än du??!!.....hehee..... jämnt fördelat i af;)...och det är ju jätteBRA=)=)

-kul när pojkvännen inte bara ligger på soffan o ser på teve eller nått!!....vi lever ju i 2008;)

2008-10-10 @ 15:08:58
URL: http://myhenriette.blogg.se/
Postat av: mamma

Tur att det inte tar flera generationer att förändra, med tanke på arbetsfördelningen du har växt upp i.......men kanske har den skyndat på utvecklingen??!!! Håll i det här, det verkar bra.



Kram mamma

2008-10-11 @ 16:26:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0