Klimatsmart?

Ebba von Sydow har skrivit ett inlägg om vad hon gör för att vara klimatsmart.
Det fick mig att börja fundera på vad jag gör för att bidra!

  • Jag åker kommunalt till skola och kör nästan aldrig bil. Ska jag någonstans annars så går jag gärna!
  • Vi (jag och Tobbe) källsorterar våra sopor och pantar våra flaskor och burkar.
  • Jag stänger alltid av TV:n "på riktigt" och har inte på standby-läget.
  • Jag står inte länge i duschen, 10 minuter MAX, säkert 5 min de flesta gångerna.
  • Jag har verkligen dragit ned på min klädkonsumtion, och tycker att det är helt okej att shoppa second hand.
  • Jag säljer en del saker som jag inte använder längre på Tradera, en hel del kläder brukar jag ge vidare till min kompis Josefin också, så att de återanvänds.

Sedan finns det väl tusen andra saker man skulle kunna göra, men inte tänker på!
Har ni några tips? Vad gör ni som är klimatsmart?

Kommentarer
Postat av: Josefin

är så himla glad att jag får så fina kläder stup i kvarten! =) tack igen bäbus! puss

2008-10-24 @ 18:44:59
URL: http://josefineet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0