Så ledsamt!



Sådant här gör mig ledsen
. Barn behöver båda sina föräldrar att kunna prata med!
Man kan ju undra vad det beror på, men jag tror att båda föräldrarna behöver finnas
 där och stötta och dela känslor med sitt barn. Jag tycker aldrig att den ena föräldern ska ta på
sig den uppgiften, man är två om ett barn, och det borde ligga i båda föräldrarnas intresse
att känna sitt barn och finnas där för dem. Jag tror att har man den inställningen och visar barnet det
 från allra första början så skulle inte siffrorna sett ut som de gjorde i undersökningen.

Kommentarer
Postat av: Alisa

Åh jag längtar verkligen...

2008-10-08 @ 22:49:25
URL: http://alisagonzalez.blogg.se/
Postat av: Daddy

Vad dom inte tagit hänsyn till i undersökningen är att 40 000 barn i Sverige aldrig ens träffar sin pappa och ytterligare 150 000 barn endast 4 dagar i månaden. Vad detta beror på varierar förstås, men jag är en av alla tusentals pappor som efter åratal av kamp i rätten ändå förlorat både vårdnad och ett rättvist umgänge. Detta beror på att förvånansvärt många kvinnor inte tycks förstå barnens behov och rättighet att ha två föräldrar. De tycks anse att det räcker med mamma. Som om inte detta vore illa nog så gör ju samhället dessutom allt för att hjälpa dessa olämpliga föräldrar i detta värv. Titta på hur föräldrabalken och lagen om vårdnad är skriven. Mamman har fullständig makt och pappan är helt rättslös. Sedan kallar dom oss dessutom svikare i artiklar som denna. Man kan hålla sig för skratt.

2008-10-09 @ 05:42:22
URL: http://daddys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0