Min Juldag år 2001

Det här var lite kul, så jag fortsätter med Juldagen 2001, från en 15årig flickas perspektiv.

"Ja, min kära familj har än en gång lyckats få världens fulaste julgran. Jag menar verkligen inget illa. Men den är för jävla ful alltså. Det är typ jätteglest med grenar, och trots min och min lillebrors desperata försök att få den lite finare med hjälp av lite glitter, kulor och hjärtan och sånt där så är jag ganska så osäker på om den kan kvalificera sej till årets gran. Suck. men man får väl ta det man får, och den är ju i alla fall grön, och den har inte börjat barra än. Fast jag måste erkänna, jag har sett vackrare granar. Och nu har man ätit julbord då. Och jag känner mej fortfarande så mätt sen i går att jag inte skulle kunna äta nånting. Jävla prinskorv!!!Jävla Jansons Frestelse!!!! Och för att inte tala om julmust!!! Det måste vara den äckligaste drickan som finns, och ända tvingar jag i mej den varje år, bara för julstämmningens skull!!! Och julgodiset som jag äter fast än att jag tycker att det smakar skit med ischoklad, knäck, kola och sånt dära. Men jag måste äta det, för julstämmningens skull. Det är inte klokt vad man får stå ut med bara för att det är jul!!! När jag blir stor har jag tänkt mej att jag ska fira jul på ett helt annat sätt utan äcklig ischoklad, julmust och gles gran. Fast känner jag mej själv rätt så kommer jag att sluta i en villa nånstans i sverige med en ful gran för att det var den enda som fanns kvar, en låda ischoklad och ett par backas julmust. Är inte julen fruktansvärt förutsejbar??? Eller är det bara jag som är det???"


Jag tycker det är väldigt underhållande att läsa om hur jag var på den tiden, för många saker är lätt att glömma när man blir äldre, och jag har alltid lovat mig själv att jag inte ska bli en sådan som glömmer.
Jag kan meddela att jag nuförtiden aldrig tvingar i mig julmust, it´s not worth it. Och ischoklad äter bara pappa i vår familj nu för tiden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0